チューニング
Tuning
2018 / exhibition, No.12 Gallery, Tokyo
Twitterのフォロワー数や、Instagramのいいね!など、社会的地位が数字として過剰消費される現代において、豊かな状態、とは何を指すのか。現代社会における豊かさをテーマに、フィルターバブルやウェルビーイングといった、テクノロジーと豊かさの関係性や、ポスト・インターネット・アートを中心とした美術作品のリサーチを行った。リサーチをもとに、短編アニメーション作品「Betweener」と、インスタレーション作品「レシートの滝」を制作した。展示では、2017年1月から10月まで制作してきた「Betweener」とビジュアルならびに絵コンテ、2017年10月から2018年1月まで制作してきた、ツイートと各ツイートの値段をレシートとして印刷するインスタレーション作品「レシートの滝」と出力されたレシート群を展示した。
In this society, it is where social position is excessively consumed as a number such as the followers of Twitter, or likes of Instagram. What can be the state of staying affluent? Based on this problem, I researched the relationship between technology and affluence, and the art works which mainly focused on ‘Post-Internet Art’ by Marisa Olson. Through the research, I made the short animation “Betweener”, and the installation “Waterfall of receipts”. In exhibition, I exhibited 2 above-mentioned works;The short animation titled “Betweener”, I made in January to October in 2017. I exhibited animation, the visual and storyboard. The installation titled “Waterfall of receipts”, I made in October 2017 to January 2018. I exhibited installation that prints tweet with prices and the receipts.